سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت به معنای استاندارد سازی وب سایت برای نتایج جستجوی موتورهای جستجو می باشد.

بیشتر افرادی که به دنبال مطلبی در فضای اینترنت هستند از طریق موتوری های جستجو که در صدر همه آنها میتوان به گوگل اشاره کرد که تقریبا همه کسانی که با اینترنت سروکار دارند با این موتور جستجو آشنایی دارند.

وقتی شما به دنبال مطلبی در موتورهای جستجو هستید گوگل برای مورد جستجوی شما لیستی از نتایج از وب سایتهای مختلف را نمایش میدهد.

این نتایج بر اساس الگوریتم و معیارهای خاصی رده بندی می شوند.

و پر واضح است اگر سایتی در نتایج بالاتر و جز ۵ سایت اول نتایج جستجو یا ۱۰ نتیجه صفحه اول موتور جستجو  باشد شانس بیشتری برای جذب بازدید  کننده خواهد داشت.

موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی وب سایت های از رنکینگ استفاده می کنید. به این ترتیب که عددی از ۰ تا ۱۰ را برای سایتها در نظر میگیرد.

قرار گیری در نتایج بالاتر شانسی نیست. برای رسیدن به این جایگاه معیارهای خاصی وجود دارد که می توان به محتوای سایت ، سرعت بارگذاری صفحات سایت، به روز رسانی دوره ای سایت ، قالب استاندارد، پیوندهای داخلی سایت، پیوندهای خارجی سایت و … اشاره کرد.

محتوای سایت همان مطالب، مقالات ، تصاویر و فایل هایی را شامل می شود که در سایت قرار داده می شود.

سرعت بارگذاری سایت بستگی به سرور میزبان سایت شما ، برنامه استفاده شده برای سایت و حجم تصاویر و محتوای وب سایت دارد.

وب سایتهایی که در بازه های زمانی منظمی به روز رسانی می شوند دارای ارزش بیشتری نسبت به وب سایتهای ثابت در موتورهای جستجو دارند.

استفاده از قالب های سبک و استاندارد شامل تگ ها و … باعث می شود خزنده های موتورهای جستجو بهتر محتوای سایت را بررسی و ایندکس کنند.

پیوندهای داخلی شامل برچسب ها، موضوعات، آرشیو مطالب و لینک هایی است که به صفحات خود سایت لینک داده شده اند.

پیوند های خارجی یا همان بک لینک های خارجی ، لینکهایی را شامل می شود که از سایتهای دیگر به سایت شما پیوند داده شده اند. هر چقدر رنکینگ و ارتباط موضوعی سایت لینک دهنده به سایت شما بیشتر باشد ارزش لینک موجود بیشتر می شود.

و مواردی بسیاری که خود این مطالب یک بحث تخصصی می باشد.

در حال به روز رسانی